Prue Admin
 | Rubrik: Yggdrasils stjärna 3/5/2011, 17:25 | |
| Om ni intresserade av Lavj, levande rollspelande Så kanske ni ska titta in på : Yggdrasils stjärna
Detta är en förening för de likasinnade lavj intresserade. Yggdrasil's Lajv är tänkt att vara inriktat på Fantasy, Vikinga och Medeltida Lajv.
Man kan även få förslag vart man kan inhandla div rustningar, hantverk ,ect. Även så få tips på föreningar, alt rollspel, som brädspel. Prat om mytologier , legender och det finns även en Berättelse hörnan Där man kan dela av sig med sina egna historier .
Det finns planer på olika Arrangemang , som medlemmar kan vara med och diskutera.
Rekommenderar denna sida mycket
Ta en titt, kanske finner du detta också intressant
Och om ägare/admin känner för det kan denna redigera denna tråd. Eller posta för nyheter för sidan _________________ "Livet handlar inte om att vänta på att stormen att passera, det handlar om att lära sig dansa i regnet."[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]"Det är en modig handling av tapperhet att fördöma döden. Livet kan vara grymmare och hemskare än själva döden. Den sannaste tapperhet, det att våga leva." ~Waaurufu ~
Senast ändrad av Prue den 3/5/2011, 21:14, ändrad totalt 1 gång |
|
Sekame Veteran
 | Rubrik: Sv: Yggdrasils stjärna 3/5/2011, 19:05 | |
| Kanon ^^ ska jag bara ordna en liknande för Fenrisulven på Yggdrasil sidan :) |
|
Sekame Veteran
 | Rubrik: Nya tag! 7/1/2012, 22:12 | |
| Då var det dags man började med nya tag ^^ Det har stått still lite på Yggdrasil fronten, men nu med ett nytt år så ska man dra åt bältet och sätta sig med en kopp kaffe framför datorn många timmar för att finslipa forumet :) Jag kommer med lite information om vad som kommer hända här men vill man veta mer ingående får man ta sig en svängom vid Yggdrasil ^^
Det som kommer hända är följande:
* Reglerna kommer uppdateras (forums regler osv)
* Ska uppdatera informationen om själva föreningen.
* Se till att informationen om hur man gör en karaktär blir bättre och lättare att följa.
Det var bara en kort lista av vad som kommer hända, jag har redan börjat spawna och titta igenom vad som behöver ändras.
// Sekame |
|
Prue Admin
 | Rubrik: Sv: Yggdrasils stjärna 8/1/2012, 02:52 | |
| Oh det skulle vara kul att dra igång med detta projekt igen
Är än fast vid bakgrundshistorian på min karaktär och utrustning/klädsel
Hoppas det går med med att ställa lite funderingar & frågor här
Om man har fråga ang klädsel och vad är tillåtet då det gäller material på kläder Funderar fall det är tillåtet med att göra en huvudbonad av horn, typ renhorn, ect
Man komemr ju inte ha denna huvudbonad eller mask som vapen men funderar ju eftersom man har tänkt göra denna , så är det kanske bäst att höra om det är tillåtet först sparar ju tid och arbete om det inte är godkänt typ
Sen om det tillåtet med vandringsstav. Tänke göra en med en kompis mot våren/sommaren med olika ristningar i Men detta är ju en riktigt vandring stav av träd. Det kommer inte vara som vapen, utan just vara som den är en vandrings stav
Såg att Godkända Karaktärer på Live Medlemmar avd är nollställt/tomt Så ska man ta och göra om karaktären och få den godkänd då den är klar (helt klar)
Ska nog ta och kolla igenom de gamla anteckningarna , infon man har sparat på datorn så är man kanske mer laddad att försöka köra igång lite
Om det är något du behöver hjälp med Så säg till ^^ _________________ "Livet handlar inte om att vänta på att stormen att passera, det handlar om att lära sig dansa i regnet."[Du måste vara registrerad och inloggad för att se denna bild.]"Det är en modig handling av tapperhet att fördöma döden. Livet kan vara grymmare och hemskare än själva döden. Den sannaste tapperhet, det att våga leva." ~Waaurufu ~ |
|
Sekame Veteran
 | Rubrik: Sv: Yggdrasils stjärna 8/1/2012, 12:03 | |
| Tyckte det var dags att man tog i med nya tag :)
Det är bra ^^ ska fylla ut lite på min egen karaktärs bakgrundshistoria när man får lite tid över :)
Aah det är helt ok, frågor är alltid bra.
Well, om det är som huvudbonad så är det helt ok :) Så vill du ha en sådan så är det helt ok ^^
Ja, det är helt ok med vandringsstav har tänkt att försöka få det att se så verklighetsansenligt som möjligt så vandringsstavar i trä är helt ok :)
Aah, ja.. jag visste inte om du var helt klar med din karaktär så jag har inte godkänt den än ^^ inte min heller för den delen hehe Ska sätta mig ner och skriva en hjälp lista åt arrangörer sen så de ser vad för sorts karaktärer som godkänns och vad som ickegodkänns :)
All hjälp är välkommen, men just nu vet jag riktigt inte vart man ska börja haha Men skulle du se något som känns fel så är det bara att ändra ^^ eller om du har egna idéer, just nu är man öppen för alla idéer och förslag :) |
|